Nova edició de la ruta “La botiga dels secrets”
Turisme de Lleida ha programat per a aquest dissabte 30 d’abril, el 28 de maig i el 4 de juny aquesta ruta per descobrir les restes arqueològiques de 8 comerços de la ciutatLa Paeria ha incorporat per a aquesta primavera tres noves visites guiades
Turisme de Lleida ha programat per a aquest dissabte 30 d’abril, el 28 de maig i el 4 de juny aquesta ruta per descobrir les restes arqueològiques de 8 comerços de la ciutatLa Paeria ha incorporat per a aquesta primavera tres noves visites guiades
L’Ajuntament de Lleida, a través de Turisme de Lleida, ha programat per a aquest dissabte, 30 d’abril, una nova edició de la ruta “La botiga dels secrets”. Aquesta visita guiada, que es tornarà a repetir el 28 de maig i el 4 de juny, incorpora en l’edició de primavera vuit nous establiments que tenen restes arqueològiques en el seu interior. Aquesta ruta permet passejar per un dels eixos més antics i amb més història de la ciutat. Lleida compta amb més de 2.000 anys d’història i l’ofereix al resident i al visitant la possibilitat de conèixer botigues que expliquen la història de la ciutat que han conservat les restes monumentals de les anteriors fases urbanes integrant-les als seus espais per formar part de patrimoni de la ciutat.
Cal fer inscripció prèvia a Turisme de Lleida. Les visites tenen un preu de 5 euros per persona i són gratuïtes per als menors de 12 anys. L’inici de la ruta és a les 11.30 des de l’oficina de Turisme de Lleida, al carrer Major, 31.
Visites que combinen comerç i patrimoni
La ruta d'aquest dissabte 30 d'abril es podrà visitar les restes arqueològiques de Cortefiel, Tantull, Genet Blau, Zara i Aldavó. Les dues que estan programades per al 28 de maig i 4 de juny es visitarà Sitgetana, Som la pera, Albert Lajara i les Adoberies.
Cortefiel: L’any 1985, tot aprofitant l’enderrocament de l’antic cinema Fèmina, és va dur a terme uns sondejos al solar en què es va poder documentar l’existència, integrat a la mitgera dels edificis d’un tram de les muralles que tancaven la ciutat pel barri de Sant Antoni en època moderna. c/ Sant Antoni 51. Moda Home/dona i complements. Restes de muralla medieval i moderna ( segona meitat S.XII-XVIII ) Es conserva a la vista la portella oberta al S. XV.
Tantull: Una botiga de roba per a dona que ha aconseguit integrar a la perfecció una decoració actual amb l’antiga arcada que, reutilitzada i adaptada a les noves necessitats, ara serveix per distribuir l’establiment en dos espais diferents. C/ Sant Antoni 25 Roda dona. Arcada Medieval ( S.XIII-XIV )
Genet Blau: La llibreria El Genet Blau de Lleida va començar el seu camí l’any 2000, especialitzada en llibres antics. Disposem d’un fons d’aproximadament 10.000 títols, bona part dels quals estan penjats aquí a la nostra web. A la seu de la llibreria hi trobareu també un apartat de llibres de 2a mà en constant renovació: grans llibres a preus petits. Els llibres conviuen amb els arcs medievals que van aparèixer de forma casual. Blondel 62. Llibreria Arc Medieval s. XIII-XIV.
Zara: A les terres que omplien un dels espais van a parèixer una gran quantitat de soles de sabata fetes de cuir datades d’època medieval. Aquest tipus de material és perible i no acostuma a conservar-se; ha estat així gràcies a la gran humitat que havia, segurament per la proximitat dels riu durant segles. c/ Major 47/ Blondel 54 Moda. Tram de muralla andalusina i feudal S.X-XII.
Som la Pera: Per a nens i nenes, pares i mares, per recent nascuts i pels que encara ho han de fer. Són la Pera aposta per un producte fet a mà i de proximitat. La seva moderna aparença amaga de nou un tresor històric que ajuda a explicar com estaven organitzades les cases de la ribera del riu en època medieval i moderna. C/ Blondel 50 Arcades Medievals.
Albert Lajara: Botiga d’interiorisme en què s’ha après a combinar allò nou amb l’antic; el resulta és un comerç que val la penar visitar no només per les novetats que pot oferir, sinó també per allò que ja hi era. Francesc Macià 11, ARC S.XIX
Aldavó: Situada al que havia estat el barri mossàrab en època musulmana, la modernitat i l’elegància dels aparadors que emmarquen les joies a l’entrada de la botiga no permeten endevinar a primer cop d’ull que a dins s’hi troben restes amagades. Cavallers nº2 .Joieria, Restes de murs i d’un celler del S XIV –XVII
Sitgetana: Aquest establiment s’ubica, encara que no ho sembli gràcies a l’acurada integració del mur a la decoració de l’espai comercial, en l’estructura d’una antiga quadra que ocupava els baixos d’una casa-encara si poden trobar les argolles on lligaven els animals- , un clar exemple , doncs, de la transformació de les antigues estructures dedicades a usos agrícoles en botigues.
Les visites guiades de primavera que organitza la Paeria, a través de Turisme de Lleida, incorporen en aquesta tercera edició tres noves rutes, que se sumen a les deu que ja s’estaven programant. Així, es posa una nova edició del programa de rutes guiades i interactives per descobrir l’essència cultural de la ciutat, els seus racons, les seves llegendes, en definitiva la seva rica història. En aquesta edició cal destacar la incorporació d’una ruta nova adreçada al públic familiar on s’explicaran les principals llegendes de la història de ciutat, una nova edició de “La botiga dels secrets” amb la incorporació de 7 comerços amb restes arqueològiques i una passejada literària per la Lleida de Màrius Torres.