Àngel Ros apadrina la promoció 2016 de l‘Escola Politècnica Superior de la UdL
El paer en cap ha posat en relleu el paper que tenen els estudis universitaris per enriquir una ciutat a tots els nivells i per fer-la més competitiva professionalment. També ha remarcat que només el desenvolupament de les arts, la ciència, la tecnologia i els valors garantirà el creixement com a persones i com a societat
El paer en cap ha posat en relleu el paper que tenen els estudis universitaris per enriquir una ciutat a tots els nivells i per fer-la més competitiva professionalment. També ha remarcat que només el desenvolupament de les arts, la ciència, la tecnologia i els valors garantirà el creixement com a persones i com a societat
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha estat el padrí dels alumnes de la promoció 2015-2016 de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha presidit l’acte que s’ha celebrat a la Llotja de Lleida i que ha comptat amb la presència del director de l’EPS, Francesc Giné; del degà de la Faculty of Engineering and Business Administration de la Universitat de NOVIA Univesrity of Applied Science, Jonas Waller, i de la secretària Acadèmica de l’EPS, Margarita Moltó, així com de diversos membres de la comunitat educativa del centre. Ros ha pronunciat la lliçó magistral com a padrí de la promoció, remarcat el creixement continuo com a persones que han de seguir experimentant els alumnes, tenint en compte l’educació en valor, “essencial per aconseguir establir relacions entre persones, grups, ciutats i nacions en pau, per viure en societat amb un sentit de progrés, de solidaritat, de cohesió humana i de justícia social.”
A l’acte de lliurament de les orles, que s’ha celebrat a la Llotja de Lleida, l’alcalde ha afirmat creure en el paper que tenen els estudis universitaris per enriquir una ciutat a tots els nivells, per fer-la més competitiva professionalment, per crear una massa crítica i experta, tant en els àmbits de les humanitats com del científic i tecnològic. Ros ha emplaçat els joves universitaris a recórrer el camí que encara tenen per endavant en la recerca, la docència i la transferència entre les ciències humanes, les arts i les lletres, i les tecnologies en general, en particular les de la informació i la comunicació. Ha afegit que només el desenvolupament de les arts, la ciència, la tecnologia i el patró permanent de valors els garantirà el seu desenvolupament com a persones i el creixement col·lectiu com a ciutat, com a societat.
Entre altres aspectes, el paer en cap ha assegurat que el país necessita enginyers i que a Lleida, només al Parc Científic, té capacitat per absorbir més de 50 nous enginyers l’any. De fet, ha comentat que el Parc compta amb uns 1.500 treballadors en 114 empreses i que encarat té molt recorregut per créixer.
Igualment, en el seu discurs, Ros ha citat el president de la Comissió Europea del 1985 al 1995, Jacques Delors, qui va escriure en l’informe publicat per la Unesco “Educació: hi ha un tresor amagat a dins”. Aquest document és, segons ha indicat, una eina fonamental per establir les bases d’un nou concepte d’educació i parla d’aspectes claus com aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a viure junts i aprendre a emprendre.
L’alcalde ha felicitat els joves per la seva capacitat de superació i també les seves famílies i la comunitat educativa de la universitat, que avui han celebrat conjuntament aquest moment tan especial per a ells, fruit del seu treball personal.
Al seu torn, Francesc Giné ha destacat el 25è aniversari de l’EPS, que ha subratllat que és una de les referents del país, i ha traslladat als assistents el que ha significat l’escola per a la ciutat i quin és el futur i els reptes del centre i dels seus titulats.
Per cloure l’acte, el rector de la UdL ha dirigit als alumnes tres peticions: lluitar per ser bons professionals i bones persones i ciutadans perquè “la societat la fem entre tots”, no ser pessimistes i mantenir l’esperit emprenedor, inventar i construir per millorar aquesta societat, i portar el nom de la UdL amb orgull.
Les autoritats presents han fet el lliurament de les orles als estudiants que han pujat a l’escenari per recollir-les. Després dels parlaments, entre els quals també hi ha hagut el dels estudiants, s’ha escoltat i cantat l’himne Gaudeamus Igitur. Per acabar, s’ha fet una foto de família a l’exterior de la Llotja amb les diferents promocions de l’EPS.
Les promocions que avui han estat apadrinades per l’alcalde de Lleida han estat:
-VI Grau en Arquitectura Tècnica
-IV Màster en Enginyeria Informàtica
-IV Màster en Enginyeria Industrial
-III Grau en Enginyeria Informàtica
-III Grau en Enginyeria Mecànica
-III Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica
-III Doble Grau en Arquitectura Tècnica i Civik Engineering (VIA University College)
-I Doble Grau en Enginyeria Mecànica i Engineering, Energy amb Enviromental Engineering (NOVIA University of Applied Science).