La nova ordenança de venda no sedentària impulsada per l’Ajuntament de Lleida dotarà de major seguretat jurídica els paradistes i regularà les noves concessions
El reglament compta amb un ampli consens de les associacions de venedors Rafael Peris: “Amb la nova ordenança pretenem dinamitzar encara més els mercats ambulants de la nostra ciutat” L’Ajuntament de Lleida impulsa també iniciatives per millorar la neteja a l’entorn dels mercats ambulants
El reglament compta amb un ampli consens de les associacions de venedors Rafael Peris: “Amb la nova ordenança pretenem dinamitzar encara més els mercats ambulants de la nostra ciutat” L’Ajuntament de Lleida impulsa també iniciatives per millorar la neteja a l’entorn dels mercats ambulants
L’alcalde accidental, Rafael Peris, ha visitat avui el mercat dels dijous de Flèming i s’ha reunit amb els representants dels paradistes per informar de la nova ordenança de venda no sedentària impulsada per l’Ajuntament de Lleida i, també, agrair la seva predisposició a millorar la neteja de l’entorn dels mercats una vegada finalitza l’activitat comercial.
Peris ha destacat que la nova ordenança de regulació de mercats, que precisament s’ha publicat avui al Butlletí Oficial de la Província, té l’objectiu d’ordenar i regular les diferents tipologies de llicències per a la venda no sedentària a la ciutat i ha estat elaborada amb la participació i un ampli consens de les associacions de venedors ambulants amb presència a Lleida.
La importància de l’ordenança rau en el fet que “dota de major seguretat jurídica els paradistes i dóna més eines a l’administració perquè l’activitat es pugui desenvolupar correcta i ordenadament”, ha subratllat l’alcalde accidental.
Les principals modificacions respecte l’anterior ordenança fiscal, que datava de l’any 1992, són, d’una banda, donar major seguretat jurídica als paradistes al regular el període de concessions de les parades en 15 anys –sense detriment de les inspeccions i controls anuals pertinents. En segon lloc, ordena de manera clara els traspassos de parades i regula les noves concessions per concurrència competitiva. “Totes aquestes novetats van encaminades a dinamitzar encara més els mercats ambulants de la nostra ciutat”, ha explicat el responsable de comerç a l’Ajuntament de Lleida.
Finalment, Peris ha destacat, a més, que l’ordenança és ambiciosa perquè “no només regula la venda no sedentària pròpiament dita, sinó que ordena també qualsevol activitat de venda o comercial a nivell de carrer”. En aquest sentit, s’inclouen les promocions al carrer, o noves formes de comercialització com els food trucks.
Cal destacar també que la nova ordenança contempla una reducció del 75% de la taxa en cas que no es pugui celebrar el mercat per causes meteorològiques. En aquest sentit, Peris ha afegit que “enguany hem notat un descens important en el nombre d’impagats respecte anys anteriors”.
La Paeria impulsa diverses mesures per millorar la neteja a l’entorn dels mercats
En el decurs de la visita al mercat de Fleming, l’alcalde accidental també ha explicat que des de l’Ajuntament de Lleida es treballa, conjuntament amb els paradistes, en la millora en la neteja de l’entorn dels mercats una vegada finalitzada l’activitat comercial. “Estem en contacte directe i permanent amb els diferents paradistes i els facilitem eines, com per exemple bosses a cada paradista, perquè es pugui recollir millor la brossa una vegada finalitzada l’activitat comercial”.