La Paeria avança en la modificació de l’ordenança municipal de neteja viària i gestió de residus

El tinent d’alcalde Fèlix Larrosa ha explicat que al novembre es preveu posar en marxa la primera fase de la recollida comercial porta a porta a grans productors, que s’aplicaria a més de 300 establiments i equipaments de la ciutat i els quals s’acollirien a un sistema de fiscalització determinat, amb l’opció que gestionin els residus a través d’un gestor privat

El tinent d’alcalde Fèlix Larrosa ha explicat que al novembre es preveu posar en marxa la primera fase de la recollida comercial porta a porta a grans productors, que s’aplicaria a més de 300 establiments i equipaments de la ciutat i els quals s’acollirien a un sistema de fiscalització determinat, amb l’opció que gestionin els residus a través d’un gestor privat

La Comissió Informativa de Polítiques de la Gestió i Promoció de la ciutat i la Sostenibilitat ha informat favorablement de la proposta d’aprovació inicial de la modificació de l’ordenança municipal de neteja viària i gestió de residus de Lleida. El tinent d’alcalde i regidor d’aquesta àrea de la Paeria, Fèlix Larrosa, ha explicat que l’objectiu de l’ordenança és gestionar correctament els residus per part dels productors i/o posseïdors, fer un bon ús dels serveis municipals de recollida i millorar les condicions de neteja dels espais privats i de la via pública del municipi. Una dels punts que recull aquest document regulador és la reorganització en els serveis de recollida, aprovat en sessió plenària, entre les quals hi ha la implantació de la recollida comercial porta a porta a grans productors, que pretén la millora de la recollida selectiva a la ciutat. Tall de veu F.Larrosa
Larrosa ha indicat aquesta acció consisteix en la recollida manual porta a porta de les fraccions de residus de paper i cartró, vidre, envasos, fracció orgànica i fracció de rebuig, per mitjà de la cessió de contenidors identificats i en funció de la tipificació del gran productor, que s’establirà per la producció de fraccions de més de 40 litres diaris de FORM (fracció orgànica de residus municipals), 50 litres diaris de resta o vidre o 80 litres diaris de paper i cartró o envasos. El tinent d’alcalde ha apuntat que a la ciutat s’han catalogat més de 300 establiments o equipaments, als quals s’aplicarà un sistema de fiscalització determinat, amb l’opció de tenir un gestor privat. En aquest cas, la Paeria en farà el seguiment per validar el procés i comprovar el volum de residus generats i gestionats.
Segons ha comentat Larrosa, la primera fase de la recollida comercial es podria posar en marxar al novembre, establint la recollida de les fraccions, els contenidors, els horaris, les condicions, etc. S’ha de recordar que aquests establiments no poden utilitzar els contenidors de recollida que hi ha al carrer pels residus domiciliaris i el petit comerç. Així, la recollida per a la resta d les activitats comercials que generen quantitats per sota dels volums esmentats, es consideren assimilables a domiciliaris i han d’utilitzar el mateix servei de recollida que els residus domiciliaris. En aquest sentit, el regidor ha assenyalat que el porta a porta domiciliari es desenvoluparà un cop s’hagi posat en marxa el comercial i s’hagi treballat a les zones amb una alta densitat comercial.
L’ordenança, ha afirmat el tinent d’alcalde, pretén facilitar al màxim la gestió dels residus, amb la complicitat dels agents implicats, i alhora evitar veure bosses, cartrons i altres tipus de residus al carrer.
Per la comissió Informativa d’aquest divendres també ha passat la proposta d’aprovació definitiva de la modificació del Realment del Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial a Lleida. Igualment, s’ha informat favorablement proposta d’aprovació del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí de Lleida, de cessió de l’ús a precari d’espais per a la realització de cursos de formació professional, especificant aquets espais que serien a la partida de la Caparrella i a Copa d’Or.