Lliurament dels certificats als participants en les accions formatives de l’IMO
L’alcalde Ros ha presidit l’acte al Saló de Sessions en què ha destacat la importància d’aquests programes innovadors per fomentar l’ocupació juvenil tant per a la seva inserció al món laboral com per al seu retorn al sistema educatiu
L’alcalde Ros ha presidit l’acte al Saló de Sessions en què ha destacat la importància d’aquests programes innovadors per fomentar l’ocupació juvenil tant per a la seva inserció al món laboral com per al seu retorn al sistema educatiu
El Saló de Sessions de la Paeria ha acollit aquest dijous el lliurament de diplomes als alumnes que han participat en els programes Joves per l’Ocupació, Obrint Portes, Fem Ocupació per a Joves i la Casa d’Oficis-Treball als barris que la Paeria i la Generalitat han portat a terme aquest any, a través de l’IMO, l’Institut Municipal d’Ocupació, i el SOC, el Servei d’Ocupació de Catalunya, respectivament. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit el lliurament i ha destacat aquests programes innovadors per fomentar l’ocupació juvenil, que combina accions d’orientació, tutorització, formació i adquisició d’experiència laboral en empreses. Alhora, facilita la inserció laboral dels joves a les i ajuda, també, a retornar al sistema educatiu.
Ros ha felicitat els joves que avui han obtingut el diploma que acredita la formació i ha afirmat que la millor “recepta” per a la inserció laboral és la formació, tant en aspectes teòrics com pràctics, així com l’educació. El paer en cap ha explicat que els programes s’intenten adaptar a les necessitats actuals del mercat laboral, allà on hi ha més possibilitats de feina. L’alcalde ha posat en valor el treball que fan els professionals de l’IMO els quals són els millors agents de col·laboració dels joves perquè continuïn fent el servei d’intermediació, tot i que els alumnes hagin finalitzat el curs.
El tinent d’alcalde i regidor de l’Ocupació i l’Emprenedoria, Rafael Peris, ha subratllat les competències i l’entusiasme que els professionals han tramès als joves perquè aprenguin i continuïn formant-se, per descobrir les seves fortaleses i desenvolupar-se com a persones. Igualment, el tinent d’alcalde Joan Gómez, ha remarcat la importància de la formació i d’iniciar una vida laboral que els permeti continuar creixent.
Per la seva banda, el director dels SSTT de Treball, Afers Socials i Famílies, Joan Santacana, i el cap del Servei Territorial del SOC a Lleida, Oriol Salvia, han destacat la col·laboració entre la Paeria i la Generalitat a l’hora de desenvolupar aquest tipus de projectes i polítiques actives per a la inserció laboral dels joves i d’altres col·lectius.
A l’acte també han assistit també els regidors Antoni Postius, José Luis Osorio, Núria Marín i Joan Vilella.
452 joves participants en els programes de l’IMO
Durant aquest any s’han realitzat a l’IMO un total de 23 accions formatives, amb la participació de 452 joves. Els programes d’ocupació que s’han dut a terme són:
Obrint Portes
- Joves menors de 30 anys, que es troben a l’atur, amb estudis superiors: cicle formatiu de grau superior o estudis universitaris.
- Serveis personalitzats d’acompanyament i suport amb l’objectiu d’aconseguir la inserció laboral o retorn al sistema educatiu.
- Formacions realitzades:
o Competències tecnològiques de la informació i la comunicació
o Gestió de recursos humans
o Community manager
- Han participat 30 joves
Joves per l’ocupació
- Joves de 16 a 25 anys, que es troben a l’atur, amb l’ESO o sense.
- Serveis personalitzats d’acompanyament i suport amb l’objectiu d’aconseguir la inserció laboral o retorn al sistema educatiu.
- Formacions realitzades:
o Operacions bàsiques de restaurant i bar
o Activitats auxiliars de magatzem
o Activitats auxiliars d’estètica
o Serveis auxiliars de comerç
o Operacions auxiliars de treballs de paleteria
o Serveis auxiliars de paleteria
o Serveis auxiliars de perruqueria
o Operacions auxiliars de serveis administratius i generals
- Han participat 100 joves
Casa d’Oficis-Treball als Barris
- Joves entre 16 i 24 anys que es troben a l’atur, amb un nivell mínim de qualificació assolit (ESO, batxillerat o cicle formatiu de grau mitjà o similar).
- Preferiblement, han de ser residents als barris Mariola, Centre Històric i Noguerola/Magdalena.
- La formació es realitza mitjançant coneixements teoricopràctics i treball real. Durant els primers 6 mesos cobren una beca, a la segona fase tenen un contracte en formació i cobren el 75% del salari mínim interprofessional.
- Formacions realitzades:
o Operacions auxiliars de fabricació mecànica
o Jardineria
o Pintura decorativa en construcció
o Dinamització sociocultural
Fem Ocupació per a Joves
- Joves entre 18 i 29 anys, que es troben a l’atur, amb una formació d’ESO, cicle formatiu de grau mitjà o batxillerat.
- S’ofereix un contracte laboral d’un mínim de 6 mesos, formació vinculada al lloc de treball i orientació laboral.
- Formacions realitzades:
o Administració i atenció al públic
o Logística i transports
o Hostaleria
o Muntatge i instal·lacions
o Mecànica
o Comerç
o Fusteria
o Educació infantil
- Han participat 249 joves