S’inicien les audicions escolars a l’Auditori Municipal Enric Granados
En el marc del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Lleida i l’Obra Social de la Fundació Bancaria amb l’objectiu d’apropar la música als més joves Alumnes de 5è i 6è de primària de Lleida i comarques han assistit a les representacions “L’orquestra simfònica” i “La batucada, de l’esclavatge a la festa”, respectivament
En el marc del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Lleida i l’Obra Social de la Fundació Bancaria amb l’objectiu d’apropar la música als més joves Alumnes de 5è i 6è de primària de Lleida i comarques han assistit a les representacions “L’orquestra simfònica” i “La batucada, de l’esclavatge a la festa”, respectivament
L’Auditori Municipal Enric Granados i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Lleida programen conjuntament un any més el cicle d’audicions escolars, amb la col·laboració de l’Obra Social Ibercaja. El cicle d’audicions escolars, que va començar el 17 de gener i finalitzarà el 31 de març, està inclòs dins el programa municipal “Educació a l’Abast”, programa que inclou el conjunt d’activitats que s’ofereixen per als centres educatius tant des de les diferents regidories i equipaments de l’Ajuntament de Lleida, com per part d’entitats privades i institucions educatives. Al voltant d’11.200 mestres i alumnes, d’edats compreses entre 4 i 16 anys, participaran en les diferents Audicions Escolars programades durant aquest curs escolar.
Així, els alumnes de 5è de primària de Lleida i comarques van assistir a la representació “L’orquestra simfònica”. S’han dut a terme dues representacions d’aquesta audició i hi han assistit 1365 alumnes i mestres provinents de 35 centres educatius de primària i educació especial de Lleida i comarques. Aquesta audició és a càrrec de l’orquestra simfònica del Conservatori, formada per alumnes de diferents especialitats, dirigits per Dolors Ricart.
L’objectiu de les audicions de l’Orquestra Simfònica és apropar la gran orquestra, i també el repertori dels darrers 400 anys, al públic infantil. Es presenten els instruments que constitueixen l’orquestra. Cada instrument ofereix un breu fragment perquè els alumnes n’apreciïn les qualitats sonores i puguin diferenciar-lo de la resta. També es mostra, mitjançant el repertori, el paper que tenen les famílies (corda, fusta, metall i percussió) des del Barroc, el Classicisme, el Romanticisme i fins als nostres dies.
D’altra banda, 1.245 alumnes i mestres de 6è de primària de 34 centres educatius de Lleida i província van assistir a les dues representacions de “La batucada. De l’esclavatge a la festa”. Aquest espectacle de la companyia Art&Shock convida a viatjar fins al Brasil, on, des de l’època dels esclaus i fins a l’actualitat, s’han mesclat ritmes africans, estils indígenes i tradicions europees. Aquest audició s’ofereix per tercer curs consecutiu, després de la bona acollida i valoració per part dels mestres participants.
Art&Shock és una companyia de creació recent formada per professionals amb molts anys d’experiència en la pedagogia de les arts. Els interessa especialment la cultura popular, perquè ajuda a entendre la identitat i l’evolució dels pobles. Combinen dansa, música i teatre, sempre adreçats als nens i les nenes i als joves.
La propera audició escolar es realitzarà el dia 15 de febrer, “Tomballons, música i dansa tradicionals catalanes”, dirigida a l’alumnat de 1r de primària. El cicle d’audicions escolars finalitzarà el proper 31 de març i consta de 8 audicions, des d’educació infantil fins a ESO. Els centres educatius disposen d’una guia didàctica sobre les audicions editada per l’ Obra Social Ibercaja, per poder treballar l’audició abans i assistir després a l’espectacle: educacio.paeria.cat, programasdidacticos.ibercaja.es i al lloc web de l’Auditori Enric Granados.