L'alcalde de Lleida Àngel Ros proposa atorgar la medalla de la Paeria al mèrit científic o investigador a la doctora lleidatana Beatriz Mothe

L’equip que coordina la investigadora lleidatana, juntament amb José Moltó, ha aconseguit crear una vacuna terapèutica que frena el virus de la sida

L’equip que coordina la investigadora lleidatana, juntament amb José Moltó, ha aconseguit crear una vacuna terapèutica que frena el virus de la sida

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha proposat atorgar la medalla de la Paeria al mèrit científic o investigador a la doctora lleidatana Beatriz Mothe, investigadora de l’Institut de Recerca de la Sida (IrsiCaixa), metgessa de l’hospital Can Ruti de Badalona i coordinadora de l’equip que ha realitzat un assaig clínic d’una vacuna terapèutica que ha aconseguit per primera vegada a la història que persones portadores del VIH siguin capaces de controlar el virus sense necessitat de prendre un tractament d’antiretrovirals i, per tant, frenar la malaltia.

El paer en cap, Àngel Ros, s’ha posat en contacte amb ella per comunicar-li formalment l’atorgament d’aquesta medalla de l’Ajuntament de Lleida, que premia i reconeix a aquelles persones físiques els serveis de caràcter científic o investigador que els facin mereixedors d’aquesta distinció. L’alcalde sotmetrà l’expedient a l’aprovació del proper Ple de la Corporació, que se celebrarà divendres.

Mothe, que va estudiar Medicina a la Universitat de Lleida, va presentar, els resultats d’aquest estudi la setmana passada a Seatle durant una sessió a la Conference on Retroviruses and Opoortunistic Infections (CROI), la més important del món sobre VIH/sida. Beatriz Mothe va estar acompanyada per José Moltó, l’altre investigador principal de l’assaig, i Bonaventura Clotet, president de la Fundació Lluita contra la Sida i director de l’IrsiCaixa, centre que ha impulsat l’assaig.