<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/27603>>.

‘Renard’, teatre musical a l’Escorxador

Aquest projecte va ser el guanyador del concurs per adaptar ‘El Llibre de les bèsties’, de Ramon Llull, en motiu del seu 700 aniversari

Aquest projecte va ser el guanyador del concurs per adaptar ‘El Llibre de les bèsties’, de Ramon Llull, en motiu del seu 700 aniversari

El Teatre Municipal de l’Escorxador ha posat aquest vespre en escena ‘Renard’, el projecte guanyador del concurs per adaptar ‘El Llibre de les bèsties’, de Ramon Llull, en motiu del 700 aniversari de la mort de l’autor.

Es tracta d’una vibrant comèdia musical, plena de ritme i humor, amb què el Teatre Lliure i la companyia Teatre Obligatori apropen el públic més jove a aquesta obra universal de la literatura catalana.
‘Renard o el Llibre de les bèsties’ és una versió lliure de la famosa obra de Llull, que pren la forma d’un musical vibrant i encomanadís, amb l’adaptació per al públic familiar que signa Marc Rosich i les cançons que ha compost expressament Clara Peya. Sense que el ritme s’aturi, i presentant una galeria d’animals que també inclou lleopards, bous, elefants i fins i tot algun humà d’allò més bèstia, la peça vol apropar als més petits l’art d’explicar faules, que en el cas de Llull reben el nom d’’eximplis’.
Renard, la guineu, no veu amb gaire bons ulls que les bèsties en assemblea hagin escollit el Lleó com a rei. De manera que l’astut Renard, tot just després de la coronació, aprofitarà les picabaralles que hi ha a la cort entre carnívors i herbívors, i començarà a maquinar plans per apropar-se pas a pas fins al tron. Una història prou actual.