<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/29910>>.

Recorregut pel passat històric de la ciutat a l’Arxiu Arqueològic

Al magatzem de l’Arxiu hi ha unes 5.000 peces, entre pedres, metalls, vidre, material d'os i monedes, que es poden veure els diumenges de portes obertes

Al magatzem de l’Arxiu hi ha unes 5.000 peces, entre pedres, metalls, vidre, material d'os i monedes, que es poden veure els diumenges de portes obertes

L’Arxiu Arqueològic de Lleida ha fet aquest diumenge jornada de portes obertes al seu magatzem per fer un recorregut pel passat històric de la ciutat a través dels tresors recuperats en diverses excavacions arqueològiques. El departament d’Arqueologia de la Paeria, de la Regidoria de l’Hàbitat Urbà i Rural i la Sostenibilitat, organitza els diumenges visites per difondre entre la ciutadania els vestigis històrics i descobrir el seu passat, des de la Ilerda romana fins a l’actualitat.

Entre altres elements, s’ha pogut veure el mosaic restaurat de les termes romanes que es van localitzar al carrer Cardenal Remolins, que és una de les joies que custòdia l’Arxiu. També s’ha pogut contemplar una columna del claustre del Convent de Sant Francesc, que va aparèixer en les obres de construcció de l'aparcament subterrani de la plaça Ricard Viñes, així com restes de les excavacions que reflecteixen la riquesa del patrimoni arqueològic de Lleida, que es distribueix en quatre períodes: romà, andalusí, medieval i modern. Hi ha prop de 5.000 peces entre pedres, metalls, vidre, material d'os i monedes.

Els Diumenges de portes obertes de l’Arxiu inclouen també la visita a Les Adoberies de la rambla de Ferran, les muralles medievals a Anselm Clavé (la setmana que ve) i la casa romana de l’Auditori Municipal (consultar calendari adjunt). L’Arxiu està ubicat a l’equipament Albarès, a l’avinguda de Fontanet, 26, a la Bordeta. S’ha de fer inscripció prèvia al 973 700 345 i al 616 962 112.