11.000 alumnes gaudeixen del cinema d’animació amb les sessions escolars d’Animac 2019
970 alumnes de diferents escoles de la demarcació de Lleida han assistit avui a les dues sessions escolars organitzades a La Llotja de Lleida: Amics, rimes i una rata pirata, adreçada a infants d’educació infantil i de cicle inicial, i Un món de fantasia ple d’humanitat, adreçada a cicle mitjà i superior A més, s’organitzen tallers per apropar l’animació a l’Aula Hospitalària de l’Hospital Arnau de Vilanova i a l’EAM Leandre Cristòfol, entre altres activitats educatives
970 alumnes de diferents escoles de la demarcació de Lleida han assistit avui a les dues sessions escolars organitzades a La Llotja de Lleida: Amics, rimes i una rata pirata, adreçada a infants d’educació infantil i de cicle inicial, i Un món de fantasia ple d’humanitat, adreçada a cicle mitjà i superior A més, s’organitzen tallers per apropar l’animació a l’Aula Hospitalària de l’Hospital Arnau de Vilanova i a l’EAM Leandre Cristòfol, entre altres activitats educatives
Uns 11.000 alumnes de més de 50 centres educatius de Lleida i comarques gaudeixen de les sessions escolars d’Animac 2019 del 18 al 22 de febrer al Teatre de La Llotja de Lleida, igualant el rècord de participació de la passada edició d’Animac.
Durant el matí d’avui han tingut lloc dues sessions escolars a La Llotja de Lleida, amb un total de 970 alumnes. La primera de les sessions anava adreçada als infants d’educació infantil i cicle inicial, sota el títol “Amics, rimes i una rata pirata”, amb la projecció dels curtmetratges: “Doña Ubenza”, “Pointy”, “The Opposite Day”, “6:1”, “White Crow”, “The Little Ship”, “Billie” i “La rata del camí ral”. La segona sessió, adreçada als alumnes de cicle mitjà i superior, es titula “Un món de fantasia ple d’humanitat”, amb la projecció dels curtmetratges: “The Typewriter”, “Ride”, “Anima”, “Stuffed, Basav! Chante!”, “La chasse”, “The Trouble with Trolls”, “A gong” i “At First Sight2.
“Les sessions escolars és una de les activitats de les quals ens sentim especialment satisfets: són 11.000 escolars dels 3 anys a l’adolescència als que oferim pel·lícules amb valors que parlin de la solidaritat, la felicitat, els somnis, la recerca d’un món millor...i en aquesta edició, amb l’stop motion com a eix vertebrador de la mostra, ho hem fet igual”, ha indicat la tinenta d’alcalde i regidora de Cultura Montse Parra.
“L’aposta pels escolars a la mostra és important perquè és una manera de formar-se vinculada al divertimento i que genera públic, ja que molts d’aquests nens i nenes després vindran amb les seves famílies al Petit Animac”, ha explicat. En aquest sentit, ha afegit que “a més, aquest públic, un cop acaben la seva etapa escolar, continuen venint a Animac perquè els agrada formar part d’aquesta setmana d’animació que tenim a la ciutat”. D’altra banda, Parra ha destacat també “la bona resposta dels alumnes preadolescents i adolescents a qui vam obrir les sessions escolars fa dos anys”.
Els tallers d’Animac apropen l’animació als joves i les seves famílies
També en el marc educatiu d’Animac 2019, s’organitzaran tallers adreçats als nens i joves de la ciutat. A més, s’organitzarà un taller per als docents i un taller adreçat a les famílies.
Durant aquesta setmana, del 18 al 22 de febrer, Animac organitza el taller d’animació stop motion “Modelant les dues dimensions” a l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol, a càrrec d'Anna Solanas i Marc Riba, de l’estudi d’animació barceloní I+G Stop Motion. Es tracta d’un taller d'una setmana de durada en la qual s'escriu un guió, es fa un guió tècnic de la història escrita, es dissenyen i construeixen personatges i decorats de la història i finalment es rodarà amb la tècnica de stop motion de ninots plans de fusta sobre vidre.
I demà dimecres, a les 11.00 hores, tindrà lloc a l’Aula Hospitalària de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida el taller de flipbooks “Cinedit”, a càrrec de l’escenògraf Joan Pena.
Dimecres i divendres, a les 17.30 hores, s’organitza a La Llotja el taller adreçat als docents: “Animant amb el que hi ha”, producció d'eines casolanes per a la creació d'animació independent a l'aula, a càrrec d'Itziar Garaluce i Viviana Cabazo.
I dissabte i diumenge, a les 11.30 hores, serà el torn de les famílies, amb el taller “L'Iglú”, amb animació cut out, a partir de 3 anys. Es tracta d’utilitzar la imaginació per inventar criatures fantàstiques, aprendre a animar-les amb la tècnica dels retallables tot entenent les nocions bàsiques de l’animació i, finalment, ser coautors de l’espectacle audiovisual que s’haurà anat creant. L’espectacle es projectarà en 360º sobre una construcció en forma d’iglú. Totes les famílies que participin al taller del dissabte i/o el diumenge al matí seran convidades a assistir a l’espectacle audiovisual immersiu que tindrà lloc el diumenge, 24 de febrer a la tarda, a l’espai Animacrea.