<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/31813>>.

Uns 200 professionals participen demà en la VI Jornada d’Innovació Social

Aquesta tarda s’ha fet, com a prèvia, un taller sobre tècniques que preparen per a la intervenció social. Demà s’exposaran càpsules amb experiències sobre la política urbanística o la tecnologia, entre altres, amb l’eix central basat en les persones

Aquesta tarda s’ha fet, com a prèvia, un taller sobre tècniques que preparen per a la intervenció social. Demà s’exposaran càpsules amb experiències sobre la política urbanística o la tecnologia, entre altres, amb l’eix central basat en les persones

Unes 200 persones participaran demà en la VI Jornada d’Innovació Social, que organitza la Regidoria de Polítiques per als Drets de les Persones per reflexionar entorn a l’evolució de l’àmbit social i per exposar experiències i eines que poden ser útils per als i les professionals del sector. La jornada es planteja a través de càpsules, que expliquen casos pràctics que poden servir de model. Enguany, la política urbanística, l’aplicació de la tecnologia en el camp social o l’apoderament de la dona són alguns dels temes de debat, que sempre tindran les persones com a eix central.
Hi assistiran responsables polítics i tècnics del camp social, l’urbanisme, entitats del tercer sector i persones, empreses i institucions relacionades amb l’acció social. El tinent d’alcalde Xavier Rodamilans donarà la benvinguda a la jornada, que un any més es fa a CaixaForum Lleida. El programa s’estructura en 3 blocs, de 3 càpsules cadascun:
-Bloc 1. Càpsula 1: Civic Placemaking: Disseny, espai públic i cohesió social, a càrrec del Dr. Roger Paez. Elisava Research. Barcelona.
-Càpsula 2: Arquitectes de Capçalera, a càrrec de Raül Avilla, d’Arquitectes de Capçalera. Barcelona.
-Càpsula 3: El pati de l’escola en igualtat. Guia de diagnosi i d’intervenció amb perspectiva de gènere i experiències pràctiques, a càrrec de Júlia Goula, d’Equal Saree. Barcelona.
-Bloc 2. Càpsula 4: Posa’t en On, a càrrec de Marta Escolà, tècnica de l’Ajuntament de Lleida.
-Càpsula 5: Ciutat Esperança, a càrrec del Dr. Alfredo Cohen, director de l’Assocaició Cultural el Parlante. Barcelona.
-Càpsula 6: Gestió dels conflictes entre iguals i prevenció de l’assetjament escolar, a càrrec d’Agnès Ros, professora i investigadora de la Universitat de Lleida.
-Bloc 3. Càpsula 7: Taller de ràdio al servei de la inclusió, a càrrec d’Edgar Vinyals, d’El Sarao. Barcelona.
-Càpsula 8: Atenció i intervenció a víctimes de tràfic d’éssers humans en recursos d’acollida especialitzada, a càrrec de Neus Prats, de Cruz Blanca. Osca.
-Càpsula 9: Escola Ana Bella per l’apoderament de la dona, a càrrec d’Anna Bella Estévez, de la Fundació Ana Bella. Sevilla.
Abans del tercer bloc es presetarà “Casa Oberta. Projecte educatiu sobre els valors de la compassió i la cura”, de l’Ajuntament de Lleida, que s’estrena dimecres al Teatre Municipal de l’Escorxador.
Taller previ
Aquesta tarda s’ha fet un taller com a activitat prèvia a la jornada de demà. “Les autoavaluacions i col·loquis familiars, tècniques que ens ajuden a desaprendre en la intervenció social” és la proposta per aprendre a avaluar les decisions i el treball que es fa i per aplicar millores professionals en la intervenció. El Dr. Ramon Julià i la tècnica de la Paeria, Alba Pirla, ambdós professors de la Universitat de Lleida, han donat eines per conèixer la pròpia visió de les famílies sobre la realitat i per després intervenir del que surt de les mateixes famílies. El taller s’ha fet a les instal·lacions de LleidaJove, al carrer La Palma.
Organització. La Paeria promou la jornada amb l’Obra Social “La Caixa” i la col·laboració de la Càtedra d’Innovació Social, de la UdL.