<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/32184>>.

Presentació a la Mostra del llargmetratge “Love me not” de la mà del seu director Luis Miñarro

La cloenda de la 25a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya tindrà lloc demà dijous a les 20.30 h a CaixaForum Lleida amb l’entrega del Premi d’Honor a l’actriu Lola Dueñas

La cloenda de la 25a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya tindrà lloc demà dijous a les 20.30 h a CaixaForum Lleida amb l’entrega del Premi d’Honor a l’actriu Lola Dueñas

Presentació del llargmetratge "Love me not", a càrrec del seu director, Luis Miñarro, ahir a CaixaForum Lleida, film que competeix a la secció oficial. Miñarro ha explicat que “Love me not” no és una pel·lícula convencional i que mostra una visió personal. I ha afegit “hem agafat el mite bíblic de Salomé i l’hem traslladat a Irak. Volia mostrar el que passa a l’actualitat a Terra Santa. Englova una diversitat idiomàtica. Les imatges són codis que formen part de l’origen del cinema amb transmissió d’energia”.

Love me not (Espanya-Mèxic) de Luis Miñarro, (81’) – 2019

Luis Miñarro és un cineasta català establert a Barcelona. Love Me Not (2019) és el seu quart llargmetratge com a director després d’Stella Cadente (2014), Blow Horn (2009) i Familystrip (2009). La seva productora, Eddie Saeta, ha guanyat més de 120 premis i com a productor ha estat implicat en més de 40 llargmetratges fets per Manoel de Oliveira, Apichatpong Weerasethakul (Palme d’Or, Cannes 2010), Lisandro Alonso, Albert Serra, José Luis Guerin, Naomi Kawase, Javier Rebollo, Marc Recha i altres.

Amb la productora Eddie Saeta ha apostat, des de 1989, pel cinema d’autor i per directors joves amb una mirada cinematogràfica pròpia. Els seus films han obtingut reconeixement en festivals internacionals, és el cas d’ El Cant Dels Ocells d’ Albert Serra i Liverpool de Lisandro Alonso, presents en la Quinzena dels Realitzadors del Festival de Cannes, El Somni (2008) de Christophe Farnarier en el Festival de Locarno, o En la Ciudad de Sylvia (2007) de José Luis Guerín, Premi “Bisato de Oro” de la Crítica del Festival de Venecia.

Luís Miñarro va començar el seu recorregut amb Familystrip i Blow Horn. Fins al moment porta 4 pel·lícules. 

Principals festivals i premis

IFF Rotterdam, Ficunam Mèxic, IFF Las Palmas de Gran Canaria, FCI Uruguai, FIC de Moscow, D’A Film Festival, Sicilia Queer International New Visions Filmfest i Filmadrid

Sinopsi:Salomé és una dona soldat que lluita en un destacament a l’Orient Mitjà, l’any 2016. En plena la batalla, Salomé coneix Yokanaan, un presoner confinat en una presó de seguretat enmig del desert. Per a molts, Yokanaan és un terrorista, per a altres és un profeta que té gairebé l’estatus de Déu. Quan Salomé intenta seduir-lo s’equivoca i comença una ambivalència on hi ha espai per a la raó, la seducció, l’erotisme i la violència.

Miró. Las Huellas del olvido (Argentina/Equador) de Franca G. González (90’) – 2018. Presentació a càrrec de la directora, a l'Screenbox Funatic.

Franca González és guionista, productora i realitzadora de cinema documental. Va estudiar Arts a la Universitat de Bs. As. i va continuar la seva formació en cinema documental d'autor. Els seus films han estat reconeguts per l'Acadèmia d'Arts i Ciències Cinematogràfiques (Arg), Argentores, IBERMEDIA, INCAA, UNESCO i han competit en nombrosos festivals internacionals: BAFICI, DocLisboa, Màlaga, Tolosa, Vancouver, l'Havana, Leipzig i / o. Va ser becària del FNA, de l'CALQ (Canadà) i del Canadian Studies Program.

Principals festivals i premis: Estrena Mundial 20è BAFICI; Competència Internacional 16º DocLisboa; Competència Documental 22è Festival de Màlaga; Premi del Públic al Millor Llargmetratge Argentí. 4 Pic Cinema Fest

Sinopsi: Al nord de la Pampa (Arg.) va existir un poble que avui jeu tapat per la soja. La seva vida es va tallar abruptament el 1912, i molt poc va sobreviure d'ell en la memòria dels pobladors de la zona. Fa 4 anys, els nois d'una escola rural van descobrir que alguna cosa brillava en la plana. Eren milers de fragments escampats i remoguts per l'arada. "Miró" excava en aquest passat ocult i inabastable. 120 anys després, alguna cosa prem per emergir sota un horitzó de planes infinites. Allà on la soja reina, el que es lliura és una batalla més en la constant licitació del cinema contra l'oblit.

La cloenda de la Mostra tindrà lloc el dijous, 13 de juny a les 20.30 h a Caixaforum Lleida, al mateix espai on es donarà a conèixer el Palmarès, s’entregarà el premi d’Honor a l’actriu Lola Dueñas i es projectarà el llargmetratge de ficció ‘Rojo’, producció argentina guanyadora de tres premis al festival de San Sebastian. Benjamín Naishat la Concha de Plata a la millor direcció, Darío Grandinetti al millor actor i Pedro Sotero a la millor fotografia.

La 25a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya està organitzada per l’Ajuntament de Lleida i el Centre Llatinoamericà de Lleida.