<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/32537>>.

Diada Castellera a la Plaça Paeria

Exhibició de les colles Jove i Vella dels Xiquets de Valls, els Capgrossos de Mataró i els Castellers de Lleida

Exhibició de les colles Jove i Vella dels Xiquets de Valls, els Capgrossos de Mataró i els Castellers de Lleida

Els lleidatans i lleidatanes que s’han aplegat aquest migdia a la plaça Paeria han pogut gaudir d’una espectacular diada castellera, que han protagonitzat les colles dels Xiquets de Valls, la Jove i la Vella, els Capgrossos de Mataró i els Castellers de Lleida, que han actuat com a amfitrions.

Els de la camisa bordeus han estat els encarregats d’obrir les rondes, carregant una torre de 7 i dos intents de 4 de 8, que han desmuntat per la indecisió de l’enxaneta. Aquest fet ha motivat que fessin una quarta i cinquena ronda, descarregant un 7 de 7 i un 5 de 7.
La Colla Jove dels Xiquets de Valls han començat carregant un 3 de 9 amb folre, en la primera ronda, i han continuat descarregant un 2 de 8 amb folre, l’onzè que protagonitza aquesta temporada, i un 8 de 4 amb pilar.
La Vella dels Xiquets de Valls ha començat descarregant un 3 de 9 amb folre en la primera ronda; ha carregat un 4 de 8 amb pilar, en la segona, i ha descarregat un 5 de 8, en la tercera, essent la vuitena vegada que realitza aquest castell de 8 intents aquesta temporada.
Els Capgrossos de Mataró han descarregat tots els castells de la diada. Un 5 de 8 amb folre, un 3 de 9 amb folre i un pilar de 8, per aquest ordre.
La diada ha acabat amb els pilars. Un de 7, que ha fet la Colla Jove i dos de 6, a càrrec de la Vella de Valls i els Capgrossos.