Breakdance, skateboard i exhibició internacional de graffitis a l'Xplosion 2008
Joventut distribueix les activitats en tres caps de setmana entre maig i juliol per potenciar l'assistència de públic
Joventut distribueix les activitats en tres caps de setmana entre maig i juliol per potenciar l'assistència de públic
El regidor de Joventut Oriol Yuguero ha presentat l'edició 2008 del Festival de Cultures Urbanes Xplosion. El breakdance, l'skateboard i l'art dels graffitis seran les protagonistes d'aquesta convocatòria que, per primera vegada, se celebrarà en tres caps de setmana en lloc d'un, per realçar cada activitat i facilitar l'assistència del públic. Yuguero ha destacat la celebració del "Meeting of styles"-Exhibició Internacional de Graffiti, per a la qual Lleida ha estat seleccionada com a única seu espanyola d'aquest certamen, que permetrà veure en acció els millors escriptors d'aquesta disciplina de tot l'Estat.
El Campionat d'skateboard tindrà lloc els dies 10 i 11 de maig; el de breakdance, el 7 de juny, i, finalment, el "Meeting of styles", els cap de setmana del 19 i el 20 de juliol.
Yuguero ha explicat que els objectius de l'Xplosion són apropar als joves de Lleida les manifestacions i tendències de tipus cultural produïdes per altres de zones ja siguin properes o llunyanes, mostrar a la ciutadania en general la riquesa cultural que emergeix dels joves i consolidar un esdeveniment a la ciutat que presenti anualment les darreres tendències en cultura urbana. Així mateix, es vol enfortir el rol social dels joves, fent visible la seva aportació en el procés de construcció cultural de la ciutat i potenciar la creativitat i la participació del jovent de Lleida.