La Paeria dobla el programa de microcrèdits a dones emprenedores
La primera convocatòria concedeix ajudes a deu projectes. El termini de la segona acaba el 30 de setembre
La primera convocatòria concedeix ajudes a deu projectes. El termini de la segona acaba el 30 de setembre
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat avui que l'Ajuntament de Lleida ha doblat aquest 2009, "un any especialment difícil", el programa de microcrèdits per afavorir la autoocupació femenina i la creació d'empreses promogudes per dones dins de la línia subvencionadora de la Regidoria de Polítiques d'Igualtat. La primera convocatòria donarà suport a 10 projectes empresarials, amb una ajuda de 133.000 euros. El paer en cap ha presidit avui la signatura de 6 dels convenis. Els 4 restants, pendents de documentació, es formalitzaran en breu. En total, la Paeria destinarà enguany 300.000 euros en les dos convocatòries de microcrèdits que s'han presentat. Des del 2004 (2009 inclòs), les ajudes per a aquest concepte arriben als 973.000 euros.
S'inclou arxiu de so d'Àngel Ros.
Els projectes que es firmen avui corresponen a una perruqueria, un quiosc/venda de llaminadures, una perruqueria canina/menjars/complements per a animals, un bar cafeteria, un centre de teràpies naturals i preparació al part i un centre de tractaments corporals d'estètica. Les 4 iniciatives que se signaran properament, a l'espera de l'aportació de documentació pendent, són un bar cafeteria, una cafeteria, una sabateria infantil i un servei d'assessorament i tràmits d'adopció internacional.
Els microcrèdits cobreixen fins al 50% de la inversió inicial (de manera excepcional el 75%), fins a un màxim de 15.000 euros. El termini màxim per al retorn és de 4 anys i l'interès, del 0%. El crèdit total disponible és de 300.000 euros. El conveni de concessió estableix les obligacions de l’Ajuntament (fer efectiu l’import concedit amb un ingrés al compte dins d'un termini de 15 dies) i de l’emprenedora (satisfer les mensualitats de retorn i informar de l’evolució o dels canvis que es puguin produir i del marc legislatiu que ho regula).
Les condicions per obtenir microcrèdits són la presentació d'un projecte viable amb avaluació positiva del pla d’empresa, estar empadronada a Lleida, no tenir deutes amb l'administració pública i que el projecte empresarial sigui nou o bé que faci menys d'un any que ha començat.
L'Ajuntament de Lleida ha potenciat l'accés a aquest finançament amb l'obertura de dues convocatòries i l'escurçament del termini de valoració i resolució de la primera convocatòria (presentació de sol•licituds del 21 de març al 21 d’abril, presentació plans d’empresa el 21 de maig i aprovació pel ple de l’Ajuntament el 26 de juny). Així mateix, s'ha allargat el termini de presentació per a la segona convocatòria (del 10 de juliol al 30 de setembre) i s'ha ampliat la seva difusió (premsa, internet, des del Centre Municipal d’Informació i Atenció a les Dones: sessions informatives, informació SMS usuàries, informació escrita a les entitats de dones). El total de crèdit disponible per a la segona convocatòria és de 167.000 euros.