Bon ritme d’obres al carrer riu Éssera
Més seguretat i pas prioritari per als vianants
Més seguretat i pas prioritari per als vianants
L’alcaldessa accidental, Montse Mínguez, i el sotsdelegat en funcions del Govern, Daniel Porqueres, han visitat avui les obres del carrer del carrer Riu Éssera, que s’emmarquen dins del projecte d’ampliació i millora de set carrers de la ciutat a càrrec del Fons d’Inversió Local per a l’Ocupació. Amb aquesta actuació, es prioritzarà el pas de vianants i s’incrementarà la seva seguretat.
Els treballs a Riu Éssera consisteixen en la reurbanització del carrer a través de la creació d’una plataforma única, és a dir, la construcció de les voreres i la calçada a un mateix nivell i amb llamboridns rojos: a banda del color, les zones de vianants i veichles estaran separades per pilones i jardineres, per tal de donar prioritat als vianants.
Es mantenen tant la circulació dels vehicles com l’estacionament en un dels costats del carrer, que estarà delimitat per vorades de granet. Així mateix, es renova l’enllumenat del carrer, el mobiliari urbà, la xarxa de clavegueram i aigua i s’instal•len nous embornals.
Feina per a 17 aturats
El projecte d’ampliació i millora de set carrers de la ciutat inclou també la reurbanització amb plataforma única dels carrers Joan Baiget i Ciutat de Fraga, així com la millora d’altres carrers com Riu Ebre, Lluís Companys, Joc de la Bola i Ramon i Cajal. El conjunt d’aquests treballs es va adjudicar a l’empresa Urbaser per un import de 880.312,49 € i tenen un termini d’execució de 6 mesos. Dels 22 operaris contractats, 17 procedeixen de l’atur. El pressupost de les obres de Riu Éssera és de 208.207,96 €.