L’alumnat de primària se suma a la cloenda de l’Agenda 21 Escolar de Lleida, al parc de La Mitjana..

L’alumnat de primària se suma a la cloenda de l’Agenda 21 Escolar de Lleida

Disset centres educatius de la ciutat han participat en l’acte d’aquest dimecres al Parc de la Mitjana, on han presentat els seus projectes de sostenibilitat

Disset centres educatius de la ciutat han participat en l’acte d’aquest dimecres al Parc de la Mitjana, on han presentat els seus projectes de sostenibilitat

L’Agenda 21 Escolar de Lleida ha fet la cloenda del curs al Parc de la Mitjana amb l’alumnat dels disset centres educatius de primària que han participat en el programa. Tal com es va fer la setmana passada amb el grup de secundària, la jornada d’aquest dimecres ha arrencat amb la Fira de Projectes Ambientals, on alumnat i docents han exposat els seus projectes mediambientals, centrats en la protecció i l’increment de la biodiversitat com a garant dels ecosistemes i la vida. Així, cadascun dels  centres ha compartit les seves experiències i ha quedat palès l’esforç de cada escola al llarg del curs per mostrar iniciatives originals i educatives.

Unes cent setanta persones, entre alumnes i docents, han assistit a l’acte per tancar el curs d’aquest programa, que la Paeria fa disseny anys que per promoure l’educació ambiental i la conscienciació per la sostenibilitat a les escoles de la ciutat.

Els centres que hi han pres part són: Centre d’Educació Especial Esperança, Escola Països Catalans, Escola La Mitjana, Escola Joc de la Bola, Institut Escola Torre Queralt, Escola Pardinyes, Escola Príncep de Viana, Escola Balàfia-Pinyana, Escola Sant Josep de Calassanç, Col·legi Lestonnac, Col·legi el Carme, Col·legi Santa Anna, Escola Riu Segre, Escola Enric Farreny, Escola Frederic Godàs, Escola Parc de l’Aigua i Col·legi Fedac.

Després de l’esmorzar amb productes de proximitat, s’ha fet el lliurament de diplomes als centres participants. En paral·lel, s’ha desenvolupat el taller Biodiversitat d’Herbàcies - Càpsules de Vida. En aquesta activitat, els i les alumnes han elaborat unes càpsules amb 3 tipus de llavors autòctones, dent de lleó, calèndules o groguet de camp i pastanagues bordes, que els hi permetrà augmentar la biodiversitat dels seus patis escolars. El procés s’ha basat a escollir una llavor de l’espècie que més els hi ha agradat i preparar el substrat, per fer la plantació al setembre als seus patis.

L’acte de cloenda amb l’alumnat de primària ha finalitzat amb l’alliberament d’un xoriguer (Falco tinnunculus) recuperat del Centre de Fauna de Vallcalent.

L’Agenda 21 Escolar incorpora una línia de treball de renaturalització de patis escolars i sensibilització sobre el coneixement i cura de la biodiversitat urbana que s’emmarca dins El projecte URBAN- NAT d’adaptació al canvi climàtic i millora de la biodiversitat de Lleida, s’emmarca en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per Fons Next Generation de la Unió Europea. Són unes subvencions convocades a través de la Fundació Biodiversitat, del Ministeri de Transició Ecològica, que pretenen fomentar actuacions dirigides a la renaturalització i resiliència de les ciutats, per fer front al canvi climàtic.