La Paeria millora els canals d’atenció ciutadana amb un agent d’intel·ligència artificial i la renovació de l’app Appunta
El projecte “On vagis, sempre amb tu” ofereix un model integral d’atenció ciutadana amb atenció presencial, electrònica, telefònica i amb videotrucades
Al setembre està previst obrir la segona oficina d’atenció ciutadana als barris, al Secà de Sant Pere
El projecte “On vagis, sempre amb tu” ofereix un model integral d’atenció ciutadana amb atenció presencial, electrònica, telefònica i amb videotrucades
Al setembre està previst obrir la segona oficina d’atenció ciutadana als barris, al Secà de Sant Pere
La tinenta d’alcalde de Bon Govern, Carme Valls, ha presentat avui el projecte “On vagis, sempre amb tu”, el model integral d’atenció ciutadana de la Paeria, que garanteix el servei a la ciutadania pels canals presencial, electrònic, telefònic i amb videotrucada.
Una de les principals novetats del projecte, ha explicat Valls, és l’agent d’intel·ligència artificial LIAM, capaç de resoldre dubtes de la ciutadania mitjançant missatges de text i de veu a WhatsApp, a través del número 622849817. “No és un xatbot, sinó un ciberagent que funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. Pots preguntar-li per qualsevol dels tràmits que tenim a la web municipal i et guia en tot el procés”, ha explicat Valls, que ha estat acompanyada pel responsable coordinador d’Informàtica i Serveis Digitals de la Paeria, Xavier Piñol.
LIAM resol els dubtes que tingui qualsevol persona interessada en fer un tràmit amb la Paeria i ho fa en 50 idiomes diferents. Per exemple, una persona pot demanar-li per escrit o amb missatge de veu "vull la bonificació de la zona blava de resident" i el sistema indicarà l’enllaç al tràmit i els passos a seguir. També és possible pujar una foto de la pantalla de l’ordinador mentre s’omple un formulari o un model de sol·licitud, per rebre ajuda per omplir-lo.
Actualment, tots els tràmits de la Paeria poden fer-se online, exceptuant només dos: les llicències urbanístiques, per la seva complexitat, i l’alta d’empadronament, que requereix la presència física de la persona.
Una altra novetat important és l’actualització de l’aplicació per a telèfons mòbils Appunta, que és el principal canal per rebre incidències de la ciutadania, amb 11.125 rebudes l’any passat. El 85% es van resoldre. La nova versió de l’aplicació, ha assenyalat la regidora, incorpora un plànol on geolocalitzar les incidències, que resulta molt útil quan no es coneix l’adreça exacta. També es permet demanar des de l’aplicació el servei de recollida de residus voluminosos, com mobles i andròmines, que ja ha rebut 340 peticions, i trucar directament a la Guàrdia Urbana (092).
Aquests serveis complementen els existents, que s’han anat reforçant en els últims mesos. Valls ha destacat la posada en marxa de l’OAC de Barri de la Bordeta, la primera descentralitzada de la ciutat, que ja ha fet 2.073 atencions. A partir del setembre està previst obrir la segona al barri del Secà de Sant Pere, ha afirmat Valls.
La regidora ha destacat també el bon funcionament del servei telefònic d’atenció i gestió tributària posat en marxa a finals de l’any passat, amb més de vuit mil trucades ateses, i la posada en marxa del de videoatenció, amb una trentena de serveis.