Una vintena de persones aturades es formen en administració i gestió d’empreses a l’Institut Municipal d’Ocupació a través del projecte SEFED
El projecte formatiu, que finalitza avui, es caracteritza per reproduir situacions reals mitjançant la simulació d’empreses com a metodologia d’aprenentatge
El projecte formatiu, que finalitza avui, es caracteritza per reproduir situacions reals mitjançant la simulació d’empreses com a metodologia d’aprenentatge
L’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí (IMO) ha celebrat avui la cloenda del programa SEFED, un projecte formatiu que prepara persones en situació d’atur en l’àmbit de l’administració i la gestió empresarial a través d’una metodologia pràctica i innovadora.
L’acte ha comptat amb la participació del regidor de Joventut, Educació i Ocupació i president de l’IMO, Xavier Blanco, que ha fet entrega dels certificats a la vintena de persones participants en aquesta edició. Blanco ha encoratjat l’alumnat a continuar formant-se i ha posat en valor la qualitat del projecte: “el SEFED ofereix una experiència d’aprenentatge única, on els estudiants viuen situacions reals de gestió empresarial i estableixen relacions comercials dins una xarxa d’empreses simulades” ha declarat.
El programa SEFED reprodueix el funcionament d’una oficina administrativa real: circuits interns, relacions comercials i gestió documental. Tot i que els productes són ficticis, els processos —com la tramitació de compres i vendes— són completament reals i desenvolupats per l’alumnat. A més, les empreses simulades de Lleida interactuen amb una xarxa internacional, fet que enriqueix l’experiència formativa.
La formació combina aquesta pràctica amb autoformació en àrees clau com la comptabilitat, la informàtica (Word, Excel, Access) i la mecanografia. Aquesta modalitat flexible permet que cada participant reforci els coneixements que més necessita i al seu propi ritme. A partir del mes de setembre, l’alumnat iniciarà el període de pràctiques en empreses reals, completant així el seu itinerari formatiu.
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).