Instal·lacions de joc (a les escoles)
Proposta educativa adreçada a infants d'educació infantil que parteix de l'estètica i l'art contemporani en la presentació dels materials i l'espai per tal d'afavorir el joc presimbòlic i simbòlic dels infants.
Objectius:
- Apropar el joc lliure en un entorn educatiu formal.
- Afavorir les dinàmiques de moviment i joc com a principal activitat de l’infant.
- Conèixer els esquemes d’acció del grup d’infants a través de les instal·lacions de joc proposades.
- Introduir la peça solta com a element de joc.
- Valorar el joc i el moviment com a elements necessaris en aquesta etapa evolutiva.
Descripció de l'activitat:
En una sala neutra i àmplia es distribueixen diferents elements quotidians formant una figura geomètrica. El nombre d’elements ha de ser de tres tipus diferents i la quantitat ha de ser igual o més que els alumnes.
En primer lloc, els infants entren a la sala i fan una sèrie de preguntes: Què és el que veieu? Per què creieu que pot servir? Què creieu que podem fer? Després se’ls anima a jugar amb aquells elements.
La persona de referència de l’escola juntament amb el/la ludotecari/a observen i només intervenen en cas que sigui necessari. Finalment, es recullen els materials i es torna a fer la rotllana amb els infants, per tal de reflexionar sobre el què han experimentat durant l’estona de joc.

A qui va adreçat?
Un grup de màxim 10-15 infants d’I5 dins del context escolar acompanyats d’adult de referència del centre educatiu.
Temporalització i ubicació:
Utilitzar una sala neutra, àmplia i sense estímuls del centre educatiu. L’activitat consta de dues sessions.