La façana de l'Ajuntament de Lleida des de la plaça de la Paeria..

La convocatòria de 80 places per a la Paeria i l’IMO rep 1.257 candidatures

Concurs oposició per seleccionar 74 funcionaris i funcionàries de l’Ajuntament de Lleida i 6 places de personal laboral de l’IMO

Concurs oposició per seleccionar 74 funcionaris i funcionàries de l’Ajuntament de Lleida i 6 places de personal laboral de l’IMO

L’Ajuntament de Lleida ha rebut 1.257 candidatures per al concurs oposició que ha convocat per seleccionar 80 places, distribuïdes en 74 de funcionari/funcionària i 6 de personal laboral de l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí.

Aquesta convocatòria forma part del procés per garantir l’estabilitat dels empleats públics que està duent a terme la Paeria, dins del qual també s’han tret a concurs 242 places, en aquest cas, pel sistema de concurs de mèrits.  

De les 1.257 sol·licituds presentades:

-441 corresponen a persones en servei actiu que opten a una plaça de funcionari o funcionària a l’Ajuntament
-65 pertanyen a persones en servei actiu que opten a una plaça laboral a l’IMO
-751 són candidats externs, que no estan en servei ni a l’IMO ni a la Paeria.  

Les proves per a les 80 places se celebraran aquest any. Constaran d’una fase d’oposició, amb una puntuació màxima de 60 punts, i una fase de concurs, amb un màxim de 40 punts, que tindrà en compte especialment els serveis prestats a l’administració. Per arribar a aquesta segona fase, els aspirants hauran d’haver aprovat la fase d’oposició.

Les persones que superin la prova però que no obtinguin plaça quedaran incloses en una borsa de treball específica per cobrir temporalment places com a personal funcionari interí o laboral temporal, d’acord amb l’establert a la normativa vigent.

D’altra banda, el concurs de mèrits per a 242 places al qual s’han presentat 682 aspirants, es resoldrà abans del maig.

L’equip de govern de la Paeria ha manifestat reiteradament l’aposta per reduir al màxim possible la temporalitat a l’Ajuntament de Lleida i ha convocat els processos corresponents, donant compliment a la RD 20/21. En aquesta direcció, ha expressat el compromís per continuar amb aquesta estabilitat amb noves dinàmiques de gestió dels recursos humans per evitar que es repeteixi l’elevat percentatge actual de temporalitat estructural.