Què és?

SeuVella_ZB_Grua.jpg

Parquimetre.jpg

Informació.

És una de les eines de gestió més importants de la mobilitat sostenible a la ciutat, i té com a objectiu regular la demanda d'aparcament al carrer optimitzant l'espai disponible, reduir els desplaçaments en vehicle privat i afavorir els mitjans de transport més sostenibles i menys contaminants. Aquesta permet facilitar l'estacionament dels vehicles el més a prop possible del destí de les seves gestions i afavorir així la rotació d'aquestes places per a que el màxim nombre d'usuaris en pugui gaudir.

Tipus i Descripció.

Segons la normativa vigent, existeixen 3 tipus diferenciats d'Aparcament regulat en superfície. Cadascuna d'elles està diferenciada amb un color per tal de facilitar-ne l'ús i la identificació. Dins de cada tipus hi pot haver variants, ja sigui per motius de diferenciació horària o el temps màxim d'estacionament permès.

La zona d'Alta Rotació, està pensada per a espais de màxima afluència de vehicles, per això, per tal de maximitzar la rotació dels mateixos, els temps màxims d'estacionament són de curta durada, així com les tarifes aplicables segons normativa són més elevades.

La zona de Baixa Rotació, està pensada per a espais de baixa afluència de vehicles, per aquest motiu, el temps màxims d'estacionament son de llarga durada i les tarifes aplicables són més econòmiques.

  • Zona Rotació Normal (Blava)
  • Zona Alta Rotació (Vermella)
    • Alta Rotació (30 minuts)
    • Alta Rotació (60 minuts)
    • Alta Rotació (100 minuts)
  • Zona Baixa Rotació ( Verda)
    • Baixa Rotació
    • Baixa Rotació (Rectorat)
  • Zona Llarga Estada (Taronja)

Normativa Relacionada.

Per a poder consultar la normativa relacionada pot accedir-hi a través dels següents enllaços :

  • Reglament regulador del servei públic municipal d'aparcament regulat en via pública, d'arrossegament i trasllat de vehicles i del dipòsit municipal de vehicles al terme municipal de Lleida premi aquí.
  • Ordenances fiscals i preus públics premi aquí.