Llocs de treball de personal eventual de confiança i/o assessorament especial i suport als Grups Polítics

Composició

D’acord amb els articles 104  i 104.bis de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, els articles 304 i següents de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (text refós aprovat per Decret legislatiu 2/2003 de 28 d’abril), els articles 9 al 15 del Reglament de personal al servei de les entitats locals aprovat per Decret 214/1990, de 30 de juliol, i els articles concordants  del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, es creen els següents llocs:

Gabinet d’Alcaldia

La missió del Gabinet és garantir el suport a l’Alcaldia en l’exercici de les seves responsabilitats i el desenvolupament de les activitats que li corresponen.

Aquesta missió es desplega en les següents finalitats bàsiques:

  • Assessorament en les diferents especialitats.
  • Elaboració d’informes i propostes.
  • Comunicació d’alcaldia i protocol,
  • Seguiment de les diferents accions i tasques encomanades,

El Gabinet d’Alcaldia estarà format per:

  1. El/la Director/a del Gabinet d’Alcaldia que té com a funció essencial la Direcció del Gabinet d’Alcaldia a les ordres directes del Paer en Cap.
  2. El/la Coordinador/a d’Alcaldia. Per assumir les tasques de secretaria particular i coordinació de l’administració d’alcaldia.
  3. Quatre llocs d’Assessors/es Tècnics/ques Especials.
  4. Un/a assessor/a especial per l’Horta de Lleida , que tindrà la categoria d’assessor/a tècnic/a especial.

Règim Retributiu:

El règim retributiu del personal eventual serà el següent:

€ anuals
Cap del Gabinet d’Alcaldia 69.048,20
Coordinador/a d’Alcaldia 62.585,14
Assessor/res Tècnics/ques Especials 55.249,04

Les retribucions pel que fa l’antiguitat i les pagues extres s’aplicaran d’acord amb la normativa legal vigent. El complement específic pel que fa a les pagues extres inclourà les diferències per grups retributius que preveu la Llei de pressupostos de l’Estat. Aquests imports s’incrementaran anualment amb els mateixos criteris i percentatges que la resta d’empleats públics de la corporació, establerts en la Llei de Pressupostos de l’Estat corresponent.

La dedicació d’aquest personal serà amb caràcter general de 37,5 hores a la setmana,en horari partit de matí i tarda, i en qualsevol cas, de plena disponibilitat en funció de les necessitats del servei. En cap cas es podrà percebre retribució alguna per hores extraordinàries.

Tots els llocs de treball del personal de confiança i d’assessorament especial seran nomenats per l’alcalde. En cap cas les persones nomenades al Gabinet d’Alcaldia podran desenvolupar tasques de suport d’una forma directa als Grups Municipals.

Grups municipals

Els grups municipals que ostentin la representació dels grups polítics tindran dret a un servei de secretaria i assistència de grup en règim d’horari complert. La Paeria contractarà, a indicació dels respectius portaveus i en règim de personal eventual, les persones que s’hagin de fer càrrec del servei dins dels límits fixats per la legislació vigent.

Règim retributiu

El personal adscrit als Grups Municipals no podrà superar en nombre al que es detalla al quadre inferior d’aquest apartat. Així mateix, les retribucions del personal adscrit a la secretaria dels grups polítics no podrà superar les quantitats mensuals que resultin de multiplicar el nombre màxim de personal per grup per 2.200,00€.

Grups municipals Persones
Grup municipal PSC-UNITS - CP 4
Grup municipal PP 3
Grup municipal ERC- AM 3
Grup municipal JXCAT LLEIDA - CM 3
Grup Municipal VOX 1
Grup Municipal COMÚDELLEIDA 1

Total Personal Eventual

Total Personal Eventual Persones
Grups municipals 15
Gabinet Alcaldia 2
Assessors/es Tècnics/ques Especials 5
Total 22

Aquestes quantitats estan referides a imports bruts i es percebran a raó de 12 mensualitats i 2 pagues extraordinàries els mesos de juny i desembre. Als interessats se’ls hi descomptarà les deduccions corresponents a la quota a càrrec del treballador/ade la Seguretat Social i les retencions de l’IRPF. Aquest import s’incrementarà anualment amb els mateixos criteris i percentatges que la resta d’empleats públics de la corporació, establerts en la Llei de Pressupostos de l’Estat corresponent.

Les cotitzacions empresarials a la Seguretat Social, es comptabilitzaran a part i seran a càrrec de l’Ajuntament.